پی آر پی | طلای کهربایی

پی آر پی چیست؟


اکنون وقت آن رسیده که برای شما توضیح دهیم که تزریق پی آر پی چیست و چگونه انجام می شود؟ روش پی آر پی که در زبان انگلیسی با Platelet-Rich Plasma شناخته می شود، به معنای تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به نواحی آسیب دیده پوست است. پلاکت یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده خون به شمار می رود که می تواند تاثیر زیادی در رشد سلولی در نواحی مختلف بدن داشته باشد. در حال حاضر، پژوهشگران توانسته اند پلاسما را از خون جدا کرده و آن را به حالت غنی در بیاورند و از آن، پی آر پی را بسازند.


زمانی که شما برای prp به پزشک متخصص خود مراجعه می کنید، در ابتدا مقدار مشخصی از خون (بین 10 تا 20 میلی لیتر) بازوی شما را می گیرد که تقریبا اندازه زمانی است که برای آزمایش خون در آزمایشگاه های مختلف، از شما گرفته می شود.
در قدم بعدی، نمونه خون شما را درون سانتریفیوژ قرار داده و آن را به طور کامل جداسازی می کنند تا پلاکت خون جدا شود. در نهایت، محلول به دست آمده غنی از پلاکت های خون خواهد شد که به تسریع روند بهبودی شما کمک زیادی می کند. بعد از جداسازی و آماده سازی آن، این محلول را به نواحی مورد نیاز تزریق می کنند.


کاربرد پی آر پی


احتمالا تاکنون متوجه شدید که پی آر پی چیست و چه کاربردهایی دارد. با این حال، باز هم در این بخش مهم ترین کاربردهای این روش درمانی را برای شما توضیح می دهیم تا مطمئن شوید که این شیوه تا چه حد می تواند برای بخش های مختلف بدن شما مناسب و کاربردی باشد. پس اگر شما هم می خواهید از پی آر پی برای نواحی مختلف بدن خود استفاده کنید، بهتر است که در ابتدا کاربرد آن را در هر یک از بخش های بدن بشناسید.


جوانسازی و کاهش چین‌وچروک صورت و گردن


با افزایش سن، چین‌وچروک روی پوست ظاهر می‌شوند. با مراقبت از پوست در سنین ۳۵ تا ۴۰ سالگی، می‌توانید درمان چین‌وچروک را تا ۵۰ سالگی به تعویق بیندازید. تزریق پلاسمای غنی از پلاکت با استفاده از نمونه خون شما انجام می‌شود. این روش برای رفع چروک صورت عالی است و هیچ عوارض جانبی به همراه ندارد. تزریق پی‌آرپی به یکی از روش‌های عالی برای رفع چروک صورت تبدیل شده است.
برای این‌که بهتر بدانید پی آر پی چیست، باید بگوییم در این روش، پلاسمای غنی از پلاکت به همراه فاکتورهای رشد، توسط پزشک به درون پوست ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. این عمل باعث ترمیم و بازسازی پوست، تولید کلاژن و ایجاد لایه‌های جدیدی از بافت پوست می‌شود. برای دستیابی به نتایج مطلوب، به سه تا چهار جلسه درمان نیاز است.


کاهش چروک پشت دست


صاف‌ و پرکردن چین‌وچروک پشت دست، از دیگر فواید پی آر پی برای پوست است. پیری پوست دست با افزایش سن به‌طور طبیعی رخ می‌دهد و با کاهش حجم پوست، بیرون‌زدگی رگ‌ها، سفت‌شدن تاندون‌ها و مفاصل، نمود پیدا می‌کند. پیری روی بافت عمقی دست‌ها تاثیر می‌گذارد و بیشتر در لایه‌های فوقانی یا لایه‌های سطحی پوست رخ می‌دهد.
عواملی مانند قرارگرفتن در معرض آفتاب، رژیم غذایی نامناسب، کشیدن سیگار و سبک زندگی خاص، می‌توانند این پیری را تسریع کنند. در روش PRP، پس از بی‌حس‌کردن ناحیه مورد نظر، پلاسمای غنی از پلاکت به دست بیمار تزریق می‌شود. بهتر است پس از انجام آن، بیمار دستورالعمل‌های پزشک خود را رعایت کند. همچنین، فعالیت‌های روزمره خود را به‌تدریج و با توجه به وضعیت جسمانی خود، از سر بگیرد.


درمان اسکارهای جراحی


درمان اسکارهای جراحی از دیگر مزایا PRP است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که استفاده از روش پی‌آرپی در درمان اسکار جراحی موثر است. این روش، با استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت، یک انتخاب مناسب برای درمان زخم‌های آتروفیک است که بهبود در روند بیماری را به همراه دارد.
همچنین، به دلیل این‌که از خود بیمار استخراج می‌شود، خطر عوارض جانبی مثل خشکی پوست و پس‌زدن آن کاهش می‌یابد. پی‌آر‌پی با تسریع روند بهبودی، تنظیم التهاب و مهار باکتری، باعث بهبودی می‌شود و به ترمیم کلاژن کمک می‌کند.


درمان سوختگی و آکنه


اگر سوختگی یا آکنه روی پوست شما وجود دارد، به شما توصیه می‌کنیم به دنبال درمان به‌واسطه پی آر پی باشید. علت اصلی آکنه، چربی بیش ‌از حد پوست و بسته‌شدن منافذ آن است. درمان با روش پی‌آرپی، باعث بهبود آبرسانی پوست و در نهایت کاهش جوش و آکنه می‌شود. در این روش، فاکتورهای رشد ترشح می‌شوند که به تحریک سلول‌های پوستی و بازسازی پوست جدید کمک می‌کنند و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشند.
پی‌آرپی، روشی سریع و موثر برای درمان آکنه است. این روش به‌طور معمول دو تا سه جلسه در ماه انجام می‌شود و اکثر افراد می‌توانند تا ۱۸ ماه از نتایج درمانی آن بهره‌مند شوند. از دیگر مزایا PRP می‌توان به درمان زخم‌های ناشی از سوختگی اشاره کرد. در این روش با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به ناحیه سوختگی، بافت‌های سوخته را بازسازی و به کاهش علائم التهابی و عفونی و بهبود قابل ملاحظه در رنگ و بافت پوست کمک می‌کند.


درمان ریزش مو


‏PRP مو، یک روش درمانی ا‌ست که برای کاهش ریزش مو و تقویت موهای موجود استفاده می‌شود. این روش، از دیگر فواید پی آر پی برای پوست و مو به شمار می‌رود. در این روش، پلاسمای غنی از پلاکت از خود بیمار جمع‌آوری و سپس به سر تزریق می‌شود. پلاکت‌ها، فاکتورهای رشدی را ترشح می‌کنند که به تجدید رشد مو کمک می‌کنند.
پلاسمای غنی از پلاکت، حاوی پروتئین‌ها، رویه‌ها و فاکتورهای رشد مو است که به تقویت موهای موجود و رشد موهای جدید کمک می‌کند. این فرآیند به‌طور معمول درمانی نسبتا دردناک است و با استفاده از بی‌حسی موضعی، انجام می‌شود. روش  PRPبه‌دلیل غلظت بالای پلاکت، بهترین نتیجه را در تقویت موهای موجود و رشد موهای جدید به‌همراه دارد.

درخواست نوبت و تماس

    باز کردن چت
    1
    Scan the code
    سلام
    چجوری می تونم بهتون کمک کنم؟